Beverly Nutrition

Kollagén étrend-kiegészítő, táplálékkiegészítő - Kinek érdemes szedni?

2022-06-09

Kollagén étrend-kiegészítő, táplálékkiegészítő - Kinek érdemes szedni?

A kollagén étrend-kiegészítő fehérje, a bőr rugalmasságát, a csontok és ízületek egészségét segíti elő, továbbá akár a hajat, körmöt is táplálja, a kollagén olyán állíti fehérje, ami a sejtek közötti tér felépítésében fontos szerepet játszik (Wikipedia).

A Kollagén táplálékkiegészítők használata minden korosztály számára fontos. A szervezet kollagén termelése a kor előrehaladtával csökken így idősebb korosztály számára mindenképp javasolt a fogyasztás. A fiatalabb korúak számára pedig a helytelen étrend és a rohanó stresszes élet és az ezzel járó negatív hatások miatt javasolt a kollagén fogyasztás. Végezetül pedig az aktív életet élő emberek és a sportolók számára pedig különösen fontos a kollagén bevitel, mellyel a megterhelt szervezetet, ízületeket és a szervezetet lehet/kell támogatni.

Mi a kollagén (collagen)?

A kollagén aminosavakból álló strukturális fehérje, melynek előnye a nagy vízmegkötési tulajdonsága. A legfontosabb aminosav összetevőit már a sportban és a sport táplálék kiegészítőkben jártasak biztos hallották: Glicin, Prolin, Hidroxyprolin, Glutamin, Arginin.

A collagen nevéből is adódóan (colla - görög "ragasztó", gène - francia "termel" azaz "ragasztó termelés") egy természetes ragasztóként működik a szervezetben. A collagen olyan rácsszerkezetet alkot, mely minden test szövet számára rendkívül fontos, de különösen a szem, a bőr, porc, haj, köröm, ízületek, inak csontok és az izmok számára.

A kollagént az emberi szervezet folyamatosan termeli, különböző vitaminok (A, C ...) és egyéb anyagok mint pl. réz segítségével, azonban a termelődés 25 éves kor felett folyamatosan csökkeni kezd. A kollagén termelést a megfelelő étrenddel érdemes, lehet és kell támogatni, amik elsősorban állati eredetű fehérjeforrások lehetnek, mint a csirke hús, tojás, tejtermékek, illetve nem utolsó sorban a kollagén étrend-kiegészítők és táplálék kiegészítők.

Kollagén formái és fajtái

A kollagénnek számos, akár 40 féle formája és fajtája létezik. A kollagénok fajtától és felépítésüktől függően más-más hatást fejtenek ki. A legtöbben a hidrolizált kollagénről hallottak, azonban vannak zselatinból származó kollagének vagy akár nem denaturált II. (2) típusú kollagének.

Az I -es típusú kollagén a szervezetben mindenhol megtalálható, a II-es típusú kollagén a bőr, köröm, csont, haj ízületek és az izomzat számára fontos.

A külső forrásból, pl. kollagén étrend-kiegészítővel és collagen táplálékkiegészítővel bevitt tápanyagok esetében a legjobb, ha olyan terméket választunk, ami II-est típusú kollagént és/vagy kollagén peptideket tartalmaz, mert ezek azok amik az emésztési folyamat során is megőrzik hatóanyagukat, hatásukat.

Hogyan hat a kollagén a bőrre, a csontokra, az ízületekre és a sportteljesítményre?

A kollagén hatásait már régóta kutatják és számos kutatás erősítette meg, hogy:

  • a kollagén, de különösen az étrend-kiegészítők és táplálékkiegészítők tartós használata akár már 6-8 hét után is tapasztalható jótékony hatást fejt ki a bőrre. A kollagén alkalmazása csökkenti a cellulitot, gyorsítja a sebgyógyulást és lassítja a ráncosodást azáltal, hogy a bőr hidratáltabb és rugalmasabb lesz tőle.
  • az ízületek porcainak 80-90%-os kollagéntartalma 2-es típusú kollagén (kollagénpeptid), így a fiatal és felnőttkori reuma és ízületi panaszok esetén a nem denaturált 2-es típusú kollagén alkalmazása csökkentheti a panaszokat, elősegíti az ízületi gyulladások és fájdalmak csökkentését is.
  • a legújabb kutatások szerint csontok sűrűségére is.

A kollagén további hatásairól, akár teljesítmény fokozó hatásáról is, számos pletyka létezik. A kollagén nagyon fontos és eredményesen alkalmazható étrend-kiegészítő lehet, a fentieken túl, egyéb tekintetben látványos vagy tapasztalható eredményt nem lehet elvárni tőle.

Kollagén étrend-kiegészítő, táplálékkiegészítő kiválasztása és fogyasztása

A megfelelő táplálék kiegészítő kiválasztása nem könnyű feladat. A kollagénok esetében a mai egyik vezető típus a tengeri Marine Collagen amely a tapasztalatok és a fogyasztói visszajelzések alapján is jobb hatással rendelkezik, mint más állati eredetű kollagén.

A szervezet kollagén szintjének fenntartásában a C-vitaminnak van jelentős szerepe, ezért is fontos mindig a C-vitamin forrásban gazadak ételeket fogyasztani.

A kollagén fogyasztás esetében a napi egyszeri bevitel az ami javasolt és ajánlott. Túlfogyasztani nem érdemes és nem lehet, a szervezet egyszerűen nem dolgozza fel a túlfogyasztott kollagént.

Collagen Joints & Beauty Marine kollagén Peptan® étrendkiegészítő - 20 adag

A Beverly Nutrition marine Peptan® collagén és c-vitamin tartalmú 20 adagos étrendkiegészítője az adagonként jelentős, 5000 mg Marine kollagén Peptan® 80 mg C-vitamin, 15 mg hyaluron és 10 mg cink tartalmával olyan folyékony kollagén koktél, ami biztosítja a napi kollagén bevitelt és összetételével annak a lehető legjobb felszívódását, a szervezetben történő felhasználását is.

Joint Health Pro étrendkiegészítő

Kollagén összegzés

A kollagén a szervezet egyik legfontosabb fehérjéje, így a kollagén alapú táplálékkiegészítők és étrend-kiegészítők regenerációban segítő termék, amire nélkülözhetetlenül szüksége van mindenkinek, legyen az fiatal, vagy felnőtt - szép korú.

Javasoljuk a Beverly Nutrition Collagen Joints & Beauty Marine kollagén Peptan® kollagén étrendkiegészítő fogyasztását megelőzésre, meglévő problémák javítására, olyan emberek számára, akik sportolók, aktív fizikai munkát végeznek, ki vannak téve bármiféle erős ízületi terhelésnek.

Kapcsolódó cikkek

magnifiermenuchevron-down
0
    0
    Kosár
    A kosár üresVissza a webshopba
      Szállítási díj kiszámítása
      Kupon érvényesítése